ΕΥΡΙΠΙΔΗ «ΕΛΕΝΗ»: Μια βιωματική προσέγγιση

2023 Γ γυμνασίου Αρχαία Ελένη

exofyllo_el Image

Στο μάθημα  της Δραματικής Ποίησης οι μαθητές της Γ Γυμνασίου διδάσκονται την τραγωδία «Ελένη» του Ευριπίδη. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου οι μαθήτριες και οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 του Σχολείου μας πήραν  μέρος στη βιωματική δραστηριότητα «Διάδρομος της συνείδησης». Η δράση πραγματοποιήθηκε στον αύλειο  χώρο του σχολείου με σύμμαχο τον καλό καιρό.

Οι μαθητές/-τριες  χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, οι οποίες παρατάχτηκαν στη σειρά, η μία απέναντι στην άλλη, ώστε να σχηματιστεί ένας διάδρομος. Στη  μέση του διαδρόμου, και κατά μήκος του, μία μαθήτρια υποδυόμενη τη μάντισσα Θεονόη, καθώς προχωρούσε αργά, άκουγε από τους υπόλοιπους μαθητές/-τριες-  που υποδύονταν τη φωνή της συνείδησης- τα επιχειρήματα με τα οποία προσπαθούσαν να την πείσουν να μην αποκαλύψει στον αδερφό της Θεοκλύμενο πως ο Μενέλαος έχει έρθει ως ναυαγός στην Αίγυπτο και, επομένως, πρόκειται να προσπαθήσει να πάρει την Ελένη μαζί του πίσω στη Σπάρτη. Η αποκάλυψη αυτή θα προκαλούσε τη σύγκρουση των δύο ηρώων-βασιλιάδων, Θεοκλύμενου και Μενελάου, με ολέθριες συνέπειες.

Με τη βιωματική αυτή δράση οι μαθητές/-τριες συνειδητοποίησαν μέσα από το διδασκόμενο αρχαίο δράμα ότι ο άνθρωπος κατά τη διάρκεια της ζωής του θα κληθεί πολλές φορές να αντιμετωπίσει διλήμματα και να πάρει την απόφαση που πρέπει στηριζόμενος σε ηθικές αξίες και αρχές, όπως η ευσέβεια, η δικαιοσύνη, η υστεροφημία, το καλό  του συνανθρώπου.

Η διδάσκουσα

Μπογδάνη Αθ. Χρυσούλα

Φιλόλογος

el_collage Image

Previous Post Next Post